Sunday, February 21, 2010

::Menantu Pilihan::

I am 24 this year. My parents dah start cakap pasal menantu.

Umi: Umi nak menantu yang boleh jadi imam. Bile mengaji sedap telinga dengar.

Abi: Jangan cari suami yang sibuk juga. Nanti anak-anak terabai.

Umi: Hah, kite cari ustaz la untuk die.
Umi dah risik-risik dgn bla bla bla (she gave a list of name).

Me: Umi, abi...jangan la camni...jangan la buat saya serba salah. Kasi la saya cari sendiri (buat muke kesian)

Abi: Dah angau kat sape-sape ke? Dah ade cakap ade. Kalau taknak cakap, abi terima je sape-sape masuk minang.


Umi: Kalau dah ade pun, belum tentu tu jodoh die.

Me: Uhh, pape pun, kalau saya x kawin-kawin sampai umur 30 baru umi abi carikan.

Abi: Mase tu dah x laku leee.

Me: sigh~ Redha je leee. X jumpe kat dunia, di akhirat si dia menanti. Hehe.



p/s: layakkah saya berdamping dengan pasangan yang sempurna (iman dan akhlaq) sedang saya masih banyak celanya.


1 comment:

Anonymous said...

perempuan yang baik untuk lelaki yang baik..aminnn