Friday, April 9, 2010

::batu seremban::

awafie & awatif

"Kak ah, kak ah! bangun cepat, jom main batu seremban"
My 2 little cousins kejutkan saya pagi2 buta, ajak main batu seremban...haih,layan je la.

In my previous post, i wrote about awafie yang mengamuk kerana batu seremban seketul kan. Hurm, rupa-rupanya dia memang hantu batu seremban. She is actually, very good in that game. Tapi still tak leh lawan saya laa..hahahaha!






Nampak tak awafie main dengan penuh bergaya (awafie yang berbaju ungu). hehe

p/s: Saya cuma nak tunjuk skill si adik yang mantap tu...abaikan 'adegan hangat' yang lain ye...

*diorang memang gaduh 24 jam*

They teach me the new rules of the game; 'gendang' and 'goyang'

Goyang: sebelum mula game, kena pilih batu untuk di lambung kan? so,masa nak pick up the choosen stone, you are allowed to accidentally make the nearby stone "bergerak"...it is 'goyang'
Gendang: same macam 'goyang' juga, tapi in the middle of the game. Time tengah lambung2 tu *tak tau la nak explain cane*

So, you can choose nak main with or without those rules.

Actually, it is just new term la, not new rule. Hehe. Masa zaman batu seremban saya dulu pun dah ada rules tu, cuma takde term yang spesifik. *rindu pule zaman kecik2*

Last2 tadi, saya tak main pun sebab diorang dah start gaduh...gaduh kerana batu seremban.huhuu

Sekian post saya kali ini =)

-wassalam-



4 comments:

shafiee yusof said...

bebudak laki tak men kot game neh kecik2 dulu..so, mmg tak tau pun term dia.

sian nengok si baju merah tu, frust je ngan adek..tp biasa lerr,
gaduh2 dek bradik..

Siti Rabi'atul 'Adawiah Muhamad said...

ye ke dak laki x main
my abg expert je..hehe

shafiee yusof said...

ur abang..
means what?
'abang' or abang..
haha~~

Siti Rabi'atul 'Adawiah Muhamad said...

haha..u choose..it can be both :P